NUEVA ACTITUD HACIA LOS BANCOS

Posted by | marzo 26, 2013 | Comentarios Jurídicos | No Comments

La gent, en especial les persones més grans han anat sempre al banc amb la tranquil·litat que els oferia el saber que anaven a veure a algú de màxima confiança, que sabia els més íntims secrets de la família, com ara els econòmics. Doncs bé, ens trobem en que cada cop mes, la gent acudeix al banc amb recels. És important veure el canvi que ha patit la relació entre client i entitat bancària. La relació amb el nostre banc es podia definir amb una paraula: confiança.

D’un temps ençà les experiències viscudes per moltes persones que s’han vist immerses en situacions mai imaginades, com ara la pèrdua dels seus estalvis fruit de la contractació d’uns productes financers sovint no explicats correctament i fruit d’una política comercial decidida per la captació de passiu, han fet replantejar aquesta relació de confiança.

Ara, doncs, quan anem a contractar qualsevol producte ens llegim els “papers”. Fins i tot, i d’això en som coneixedors al nostre despatx, cerquem assessorament legal en tot allò que no entenem; en tot allò que ens sembla excessiu i/o desproporcionat.

És més, el tradicional negoci bancari, basat en el diferencial entre les operacions d’actiu i les de passiu, ha quedat reduït a la mínima expressió. Ara el negoci bancari rau en el preu dels serveis que les entitats ens presten, com ara les targetes, les comissions per apunts, el preu del serveis on-line, les assegurances, etc. No estem descobrint res de nou; tots vosaltres ho heu pogut comprovar en primera persona.

Es per això que l’equilibri entre la posició oferent del producte i el més nítid, clar i inequívoc del nostre consentiment ha de presidir aquestes relacions.

No dubteu en consultar-nos aquells dubtes que us sorgeixen, com dèiem dies enrere, MÉS INFORMACIÓ=MÉS LLIBERTAT.

Leave a Reply

Your email address will not be published.